1. Strona Główna
  10. Mapa Serwisu
  11. RODO

Wycieczka do Wrocławia

26 kwietnia klasy IVa i IVb wybrały się na długo oczekiwaną dwudniową wycieczkę do Wrocławia.

Wczesnym rankiem w doskonałych humorach, z nadzieją na ciekawą przygodę wyruszyliśmy sprzed szkoły, by po około czterogodzinnej podróży dotrzeć do stolicy Dolnego Śląska. Miasto powitało nas zapierającym dech w piersiach widokiem, jaki roztacza się z 49. piętra  słynnego drapacza chmur Sky Tower. Z góry podziwialiśmy nie tylko stare i nowe dzielnice Wrocławia. Krajobraz obejmował też okoliczne miejscowości i sięgał aż po pasmo niedalekich Sudetów.

Po współczesności nadszedł czas na odrobinę historii. Pojechaliśmy więc obejrzeć ogromny obraz upamiętniający słynną zwycięską bitwę stoczoną przez polskie wojska pod wodzą Tadeusza Kościuszki.     „ Panorama Racławicka” wywarła na nas ogromne wrażenie. Z zaciekawieniem wysłuchaliśmy też wykładu na temat dzieła Jana Styki i Wojciecha Kossaka.

Gratką dla wszystkich miłośników zwierząt była wizyta w słynnym wrocławskim ZOO. Sporo czasu spędziliśmy w niezwykle efektownym Afrykarium, podziwiając tropikalną florę i faunę. Szczególnie zachwyciło nas  oceanarium. Później jeszcze chwilę z przyjemnością spacerowaliśmy alejkami,  przystając przy wybiegach egzotycznych zwierząt.

Po pysznym obiedzie i zakwaterowaniu w hostelu na  Rynku wyruszyliśmy na wieczorny spacer

po starym Wrocławiu. Pani przewodnik przekazywała nam informacje  o zabytkowych budowlach, mostach, pomnikach, raz po raz wplatając w opowieść ciekawe anegdoty i legendy.

Na zakończenie pełnego emocji dnia zjedliśmy kolację na wrocławskiej starówce.

Na kolejny dzień naszej wycieczki zaplanowana była wizyta w Hydropolis. To multimedialna wystawa poświęcona  wodzie, jej wyjątkowym właściwościom i doniosłej roli, jaką pełni w historii naszej planety

Ta  właśnie atrakcja zakończyła nasze spotkanie z Wrocławiem.

W powrotnej drodze wstąpiliśmy jeszcze do niewielkiego Krasiejowa- miejscowości słynącej z Parku Nauki i Rozrywki. Jako temponauci odbyliśmy niezapomnianą podróż w czasie, co pozwoliło nam lepiej poznać  najstarszą historię Ziemi  i  tajniki ewolucji.

Pełni wrażeń i gotowi do podzielenia się nimi z naszymi rodzinami w piątek wczesnym wieczorem wróciliśmy do Grojca. Myślimy, że pora planować następną wspólną podróż.

Wolontariuszki na medal!Kilkanaście wolontariuszek z klas V,VI i VIII naszej szkoły wzięło udział w jubileuszowym Piątym Charytatywnym Meczu Hokejowym.
Wycieczka do Kopalni Soli "Wieliczka"
RODOOd dnia 25 maja 2018 r. zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO).