1. Strona Główna
  10. Mapa Serwisu
  11. RODO

Kraków przez pryzmat legend - wycieczka klasy 3c

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od dokonywania samodzielnych eksperymentów w Ogrodzie Doświadczeń.  Każdy mógł doświadczyć zjawisk fizycznych oraz przyrodniczych różnymi zmysłami, świetnie się przy tym bawiąc na świeżym powietrzu.
Następnie udaliśmy się na Wawel. Zamek zrobił na nas duże wrażenie. Podczas zwiedzania Wzgórza Wawelskiego podziwialiśmy renesansowy dziedziniec na Zamku Królewskim oraz Katedrę Wawelską - symbol wiary, dumy i świetności dawnych czasów. Zatrzymaliśmy się na chwilę przy grobach pary prezydenckiej. Mieliśmy także okazję spotkać legendarnego Smoka Wawelskiego. Później uczestniczyliśmy w rejsie statkiem po Wiśle. Podziwialiśmy wspaniały widok na panoramę miasta.
Kolejnym punktem naszej podróży był Rynek Starego Miasta. Rynek ten słusznie słynie w Europie ze swego uroku. Jest to wyjątkowe miejsce, które brało udział w wielu historycznych wydarzeniach. Niezmiennymi od lat symbolami Krakowa, są Kościół Mariacki, renesansowe Sukiennice, Ratusz, pomnik Adama Mickiewicza, Kościół św. Wojciecha i klimatyczne kawiarenki. Bardzo podobało nam się na Rynku krakowskim, a spacer urokliwymi ulicami miasta zwieńczyły lody.
Bardzo dużo siły potrzebowaliśmy na placu zabaw w Przecieszynie, gdzie etapem końcowym wycieczki były wspólne kiełbaski. Wyjazd ten okazał się nie tylko wyprawą krajoznawczą, ale też piękną lekcją historii Polski. Nauka w takiej formie pozwoliła nam w łatwiejszy i ciekawszy sposób przyswoić sobie wiele informacji. Przekonaliśmy się, że odpoczywając i bawiąc się, możemy także wzbogacać naszą wiedzę.

O patriotyzmie dzisiaj...Konkurs "Czym jest dziś patriotyzm" rozstrzygnięty!
Wolontariuszki na medal!Kilkanaście wolontariuszek z klas V,VI i VIII naszej szkoły wzięło udział w jubileuszowym Piątym Charytatywnym Meczu Hokejowym.
Wycieczka do Kopalni Soli "Wieliczka"